A. Vogel

Categorie

TVC

Bureau

Initiative Tomorrow

Opdracht

In april 2017 pitchte wij op A. Vogel. Zij kwamen bij ons met het volgende: Ontwikkel minimaal 2 concepten, inclusief executie ideeën, voor TV, met in ieder geval een online doorvertaling.

Voor de volgende producten:

Echinaforce (weerstand/griep), Cinuforce (neusverkoudheid), Keelspray/tabletten (Keelpijn) en de nieuwe Oorsprays (Jeuk, Oorsmeerprop). Overgang, Prostaat, Spieren & Gewrichten, Oog, Slaap en stress.

Rationale Concept 1 – Beweging

Steeds meer mensen beginnen zich te realiseren dat we zelf grote invloed hebben op onze fysieke gesteldheid. We vertrouwen dan op de kracht van ons lichaam. We sporten, we eten goed, en zorgen dat we goed slapen. Dan vertrouwen we op de natuurlijke kracht van ons lijf. We vertrouwen op onze natuur.

Onze natuur lijkt erg op die van bloemen en planten. Onze bewegingen, onze groei, onze levenscyclus, lijken allemaal op elkaar. Als je goed kijkt, word je overrompeld door de kracht, de energie en de schoonheid van natuur in ontwikkeling.

We laten zien hoe de natuurlijke kracht van het lijf en die van een groeiende plant op elkaar lijken.

De vitaliteit van beide bevestigen het vertrouwen in de werkzaamheid van de natuur, vanuit een holistisch perspectief.

Voorbeeld video: Beweging




Storyboard: Beweging

Illustraties door: Taufiq de Water

Echinaforce van A. Vogel verhoogt de weerstand..

Vertrouw op de natuur tegen..

..tegen bacteriële en virale infecties.

..griep en verkoudheid.

A. Vogel helpt.

Rationale Concept 2 – Een leven lang

Het ontkiemen van een zaadje, het groeien van de stengels, het bloeien van de bloemen, het zijn allemaal sterke beelden van een krachtige natuur. De cyclus van regeneratie en doorgeven staat synoniem voor de helende kracht van de natuur. Zij is tegelijk een mooie analogie van de levenscyclus van de mens.

Dat biedt ons een mooie kans om verschillende producten, die gebruikt worden in verschillende levensstadia te verbinden in één A. Vogel verhaal. We beelden daarbij de groeiende plant (het hoofdbestanddeel van het A. Vogel product) naast een opgroeiend mens. Waarbij we de mens steeds laten doorgroeien tot de leeftijd waarin het product het meest gebruikt wordt.

Door steeds op een andere leeftijd uit te stappen benadrukken we dat A. Vogel je hele leven lang helpt bij een gezond leven. Op zich zelf staand benadrukken de commercials een individueel product. Maar in combinatie met elkaar versterken ze het merk. De verouderende persoon levert bovendien een interessant beeld dat de herkenning zal verhogen (bevestiging maar toch anders).

Voorbeeld video: Een leven lang




Storyboard: Een leven lang

Illustraties door: Taufiq de Water

..tegen griep en verkoudheid.

Echinaforce van A. Vogel.

A. Vogel helpt.

Voor een sterke weerstand..

Een leven lang.

SHARE
Date

oktober 9, 2017 6:08 pm

Author